Landingspages

De pagina’s op een website hebben lang niet allemaal hetzelfde doel. Een homepage is bijvoorbeeld bedoeld om de bezoeker een indruk te geven van het bedrijf of de organisatie, en vervolgens naar onderliggende pagina’s te leiden. Dat is heel anders dan een landingspagina. Op deze pagina ‘landen’ bezoekers die op een andere website een link hebben aangeklikt. Een landingspagina overtuigt bezoekers van een specifieke actie, promotie of product, en maakt meestal geen deel uit van het navigatiemenu.

Landingspagina maken?

Een landingspagina zet een bezoeker dus aan tot actie. Bijvoorbeeld het achterlaten van gegevens, het kopen van een product of het aanvragen van een brochure. Het is daarom belangrijk dat je de landingspagina niet alleen actiematig schrijft, maar ook gebruikmaakt van buttons, call-to-actions, formulieren en beeldmateriaal. Bovendien is het belangrijk dat de pagina goed vindbaar is. Laat je een landingspagina maken door MKB Webconcept, dan weet je zeker dat deze voldoet aan de eisen voor zoekmachine optimalisatie.

Wij adviseren gebruik te maken van buttons, call-to-actions, formulieren en beeldmateriaal op een landingspagina.

SEO landingspagina

Zoals gezegd is het belangrijk om een bezoeker door te sturen naar een SEO landingspagina. Zo vergroot je niet alleen de vindbaarheid van de pagina zelf, maar ook van de hele website. Net als een SEO tekst moet een geoptimaliseerde landingspagina aan een aantal eisen voldoen, die bijvoorbeeld te maken hebben met:

  • Koppenstructuur
  • URL
  • Metatitel en -beschrijving
  • Zoekwoorden
  • Alt teksten

Wil je weten of we voor jou een landingspagina kunnen maken? Neem even contact met ons op!